Actueel
Ontmoet Rob: Managing Director en medeoprichter van GR8 Move

Rob is één van de oprichters en tevens Managing Director van GR8 Move. Na een carriere op de Zuidas was het tijd om dichterbij huis te gaan werken.
Kun je jezelf voorstellen en vertellen wat jouw rol is binnen GR8 Move?
Als Managing Director ben ik eindverantwoordelijk voor alle mooie dingen die we doen, van het beschikbaar stellen van hardwerkende en loyale uitzendkrachten aan onze fijne opdrachtgevers tot het bewaken van onze cultuur in alles wat we doen. Gelukkig hebben we een mooie team van collega`s, leveranciers en partners waarmee ik samen mag werken om deze rol kleur te geven. In mijn vrije tijd ben ik op de eerste plaats een trotste vader en echtgenoot en besteed ik daar het liefste tijd aan.
Kun je ons vertellen hoe GR8 Move is ontstaanen wat je motiveerde om een uitzendbureau te starten?
GR8 Move is gestart vanuit het idee dat we met hele goede leefomstandigheden voor uitzendkrachten het verschil kunnen maken. Inmiddels hebben we dat ook kunnen bewijzen met een uitgebreid onderzoek onder 1000 kandidaten, waarbij kwaliteit van huisvesting na de veiligheid op dewerkvloer de belangrijkste reden was om niet te vertrekken uit Nederland. Daarnaast zien we het dagelijks bevestigd worden bij het verwelkomen van nieuwe uitzendkrachten. Vervolgens hebben we het idee van goed zorgen voor de uitzendkrachten verder uitgebreid, want alleen goede huisvesting is niet genoeg. Het transport moet goed geregeld zijn, de documenten leesbaar, het salaris MOET altijd op tijd betaald worden. Het is een manier van werken geworden waar ik heel trots op ben.
Wat zijn volgens jou de belangrijkste waarden en missie van GR8 Move?
Ik merk dat we het meest werken vanuit Familie en Transparant. We zijn gewoon altijd open over wat we doen en waar we naartoe willen en we merken dat we daardoor snel het vertrouwen krijgen van onze uitzendkrachten, opdrachtgevers en leveranciers. Daarnaast vragen we ons vrijwel dagelijks af hoe we zelf behandeld zouden willen worden in situaties, door onze mensen, opdrachtgevers en leveranciers te benaderen als familie weten we zeker dat we de juiste aanpak kiezen.
Wat is de grootste uitdaging die je bent tegengekomen als eigenaar van een uitzendbureau, en hoe heb je die overwonnen?
Als je begint is er een blanco canvas, het is dan heel makkelijk om afgeleid te raken door allerlei kansen, mijn grootste uitdaging was het krijgen van focus. Focus op een branch, focus op een type opdrachtgever en uitzendkracht en daar vervolgens vol op inzetten. Hele duidelijke doelstellingen helpen mij daarbij.
Hoe speelt de diversiteit van Nederlandse en buitenlandse uitzendkrachten een rol in het succes van jullie dienstverlening?
Iedereen is welkom, als je wilt werken en goed kan communiceren (daarmee bedoelen we: ben je bereikbaar?, stuur je een bericht als je ziek of te laat bent, etc.) dan kunnen wij werk voor je vinden.
Welke rol speelt technologie in de bedrijfsvoering van GR8 Move, en hoe helpt dit jullie processen te verbeteren?
Wij werken volledig digitaal en dat maakt ons zeer wendbaar en efficiënt. Dat geeft ons tijd om nog meer aandacht te geven aan het belangrijkste onderdeel: Het persoonlijke contact met onze mensen, onze opdrachtgevers en leveranciers. Naast een systeem voor het beheren van onze kandidaatdatabase en CRM gebruiken we technologie vooral om de controle en overzicht te houden: hoe gaat het met onze auto's? Wat is de staat van de accommodaties? Is dit paspoort legitiem?
Hoe belangrijk is de relatie meto pdrachtgevers voor GR8 Move, en hoe bouw je duurzame samenwerkingen op?
Wij zeggen vanaf dag 1 al dat wij voor delangdurige relatie gaan, niet alleen om dat het commercieel natuurlijk het meest interessant is, maar vooral omdat we weten dat we daarmee het verschil kunnen maken. Wij geloven er in dat onze uitzendkrachten langer blijven omdat ze er zo goed bij zitten en omdat ze zo goed verzorgd worden. Daarmee bieden we continuïteit aan onze opdrachtgevers waar ze op kunnen bouwen. Daarom zijn we ook heel flexibel als het gaat om het overnemen van uitzendkrachten, dat betekent alleen maar dat we echt snappen wat onze opdrachtgever wilt en nodig heeft. Uiteindelijk is onze visie het arbeidstekort in Nederland oplossen en dat doen we door het leveren van tijdelijk personeel. Maar als je weet dat die visie je vertrekpunt is, dan ga je niet voor het snelle scoren op 1 plaatsing, dan kijk je naar wat deze opdrachtgever nodig heeft, hoe ze daar werken, wat voor omgeving is het en dan zoek je daar de beste mensen bij die er mogelijk voor een hele lange periode kunnen lopen. Bij ons geen CV’s via de mail zonder dat we je ontmoet hebben, wij gaan eerst op locatie kijken, met de ondernemer, bedrijfsleider of voorman praten over het werk. Pas als we echt begrijpen wat er nodig is, hoe er gewerkt wordt en wat de voorwaarden zijn, dan pas komen er profielen. Zo kunnen we veel efficiënter werven en krijgen onze opdrachtgevers profielen die beter passen.
Lees meer
Blijf up to date met onze blogs over ontwikkelingen binnen GR8 Move, relevante tips voor werkzoekenden en werkgevers, nieuws uit onze branche, en meer.