Faq

Vragen voor werkzoekenden

Hoe bepalen jullie welke opdrachten geschikt zijn voor mij?
We beoordelen jouw vaardigheden, ervaring en voorkeuren tijdens een intakegesprek en matchen die met de eisen van onze opdrachtgevers om de best passende opdrachten voor je te vinden.
Hoe wordt mijn salaris bepaald?
We belonen conform de inlenersbeloning, wat betekend dat jij dezelfde arbeidsvoorwaarden ontvangt als de werknemers bij de opdrachtgever. Vaak is dat geregeld via een CAO. Tijdens het selectietraject vertellen we je meer over jouw specifieke situatie.
Wat zijn jullie opleidingsmogelijkheden?
We vinden het belangrijk dat jij beschikt over de vaardigheden om succesvol te zijn in je huidige en toekomstige rol bij GR8 Move, daarom investeren wij graag in jouw opleiding. Dat kan variëren van dagcursus Heftruck rijden tot een uitgebreide opleiding Elektrotechniek.
Wat gebeurt er als ik niet tevreden ben met een opdracht?
We evalueren samen de situatie en zoeken naar een oplossing, zoals een andere opdracht die beter bij je past of aanvullende ondersteuning om het huidige werk te verbeteren.
Hoe wordt er omgegaan met feedback en begeleiding tijdens een opdracht?
We houden regelmatig contact om te bespreken hoe het gaat en bieden ondersteuning bij vragen of problemen. Ook verzamelen we feedback van de opdrachtgever om je verder te helpen.
Bouw ik pensioen op?
Ja, bij ons kom je meteen in de STIPP plusregeling te zitten.
Kan ik bij GR8 Move een fase 3 of 4 contract krijgen?
Ja natuurlijk, wij proberen al onze mensen aan ons te binden.
Een desktop en laptop beeldscherm met data erop
Een notitieboek met een sticker van het logo van GR8 Move en een pen erop

Vragen voor opdrachtgevers

Is overname mogelijk?
Absoluut, wij zien dat als het bewijs dat wij goed snappen wat jullie zoeken. In overleg zullen we bij aanvang een afspraak maken over overname.
Doen jullie de verloning zelf?
Onze verloning gebeurt op ons eigen loonheffingsnummer, we maken gebruik van Blue Services Group.
Hebben jullie een g-rekening?
Absoluut, we vinden het belangrijk dat onze relaties beschermt zijn tegen wanbetalingen. Daarom laten we ons ook ieder jaar inspecteren voor onze SNA inschrijving (NEN 4400-1) en kunnen wij een recent Verklaring Betalingsgedrag Inlenersaansprakelijkheid tonen.
Wat als de kandidaat kwalitatief niet bevalt?
Dat kan natuurlijk gebeuren, wij werken standaard met een 48 uurs proeftijd, bevalt de kandidaat niet in de eerste 2 dagen. Dan kunt u kosteloos opzeggen, dat wil zeggen: U ontvangt helemaal geen factuur voor deze 2 gewerkte dagen. Opzeggen kan, maar wij gaan liever in gesprek over de achterliggende reden. Misschien helpt het om de kandidaat additionele opleidingen te laten volgen of is een goed gesprek al voldoende.
Kunnen jullie ook huisvesting, vervoer en gereedschap regelen?
Absoluut! We streven altijd naar een zo kort mogelijke reisafstand, ons vervoer is niet voorzien van ons logo, lekker anoniem dus. Wij werken alleen met hoogwaardig (elektrisch) gereedschap.
Wat zijn jullie tarieven?
Wij werken met tarieven die passen bij de opdrachtgever, in sommige gevallen zijn dat vaste tarieven en in andere variëren die per kandidaat.

Vragen over huisvesting

Wat gebeurt er met de huisvesting als mijn werk stopt of mijn contract eindigt?
Je hebt recht op huisvestingbehoud van 4 weken na einde dienstverband. In artikel 36 lid 5. van de NBBU / Uitzend Cao is dit duidelijk omschreven: “Als de uitzendovereenkomst eindigt, geldt een overgangstermijn van 4 weken waarbinnen de uitzendkracht de huisvesting die hij huurt van de werkgever dient te verlaten. De huurprijs blijft maximaal gelijk aan de huurprijs tijdens het dienstverband. De uitzendkracht voldoet de huurprijs wekelijks.”
Wordt er borg gevraagd, en zo ja, hoe werkt de terugbetaling?
Er wordt geen borg gevraagd.
Hoe is de procedure voor klachten of reparaties?
In iedere woning hangt een QR code, via deze code kom je in ons vastgoedbeheer portaal. Hier kunnen reparaties, klachten en suggesties gedeeld worden. Binnen 24 uur (bij spoed uiteraard sneller) worden klachten opgepakt en worden eventuele reparaties ingepland. Communicatie hierover verloopt via het portaal. Onze aannemers, klusjesmannen, etc zijn ook verbonden via dit portaal.
Ik heb mijn eigen woning. Kan ik voor jullie werken?
Absoluut, geen enkel probleem.
Mijn project stopt, moet ik mijn accommodatie verlaten?
Nee, wij denken altijd mee en geven meestal de medewerker een week extra de accommodatie en dat op onze kosten. Zodat onze (ex)medewerkers niet op straat komen te staan.
Wat zijn de regels voor het verblijf?
Stille uren tussen 22:00 - 07:00. Niet roken, geen drugs en overmatig alcohol gebruik. Houd de woning netjes en schoon. Bezoek is toegestaan, ze mogen niet blijven slapen. Meld reparaties z.s.m. via het portaal via de QR code.
Hoe is de staat van de accommodatie?
Onze accommodaties zijn veilig, goed onderhouden (vaak recent gerenoveerd) en voldoen aan de hygiëne- en veiligheidsnormen. Daarnaast zijn al onze woningen geregistreerd bij en gekeurd door de Stichting Normering Flexwonen.
Hoeveel mensen delen de accommodatie?
Je deelt een accommodatie doorgaans met 1 en maximaal 2 huisgenoten. Iedere bewoner heeft een eigen kamer.
Welke voorzieningen zijn inbegrepen in de huisvesting?
Alle basisvoorzieningen zoals internet, tv, was/droog machine, Meubels, beddengoed en keukengerei.
Waar ligt de accommodatie en hoe ver is deze van mijn werkplek?
Wij zorgen ervoor dat jouw accommodatie dichtbij jouw werkplek is, denk aan een maximale reistijd van 30 minuten. Onze woningen bevinden zich in de regio Rotterdam (van Zuid tot Noord, Oost tot West). Ga je aan de slag bij een opdrachtgever buiten Rotterdam, dan zorgen we voor een accommodatie nabij de werkplek.
Wat zijn de kosten van de huisvesting?
We verrekenen de kosten van de huisvesting via jouw salarisstrook, we streven ernaar om de kosten voor jou zo laag mogelijk te houden. Dat lukt ons vrij goed, maar soms is er een kleine bijdrage nodig. Dat bespreken we dan ruim van tevoren tijdens het traject met jou.
De keuken van een huisvestingslocatie van GR8 Move